مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
۱ نفر

ما در این مقاله به صورت تخصصی نحوه استفاده از پودر بندکشی وستا شیمی را به شما آموزش داده و ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول را برای شما توضیح خواهیم داد.

image-20240605123002-1.jpeg

پودر بندکشی وستا شیمی اسپادانا، هم برای ترمیم بندکشی‌های قدیمی و هم برای بندکشی کاشی و سرامیک تازه نصب شده کاربرد دارد. استفاده از پودر بندکشی به جای متریال بندکشی سنتی و قدیمی، هم به زیبایی بیشتر کار کمک می‌کند و هم باعث چسبندگی بسیار عالی می‌شود. استفاده از پودرهای بندکشی باعث صرفه‌جویی در زمان اتمام پروژه می‌شود و همچنین یک کار تمیزتر و بدون ترک خوردگی را به شما تحویل می‌دهد.

پودر بندکشی چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است توضیح دهیم که پودر بندکشی چیست و چه کاربردی دارد؟ پودر بندکشی وستا شیمی اسپادانا یک تکنولوژی جدید و مدرن است که جایگزین بندکشی‌های سنتی و قدیمی شده است. بندکشی‌های قدیمی و سنتی با کمک سیمان سفید و ملات انجام می‌شدند و بعد از مدت زمانی ظاهر بسیار نازیبا و زشتی به خود می‌گرفتند. این بندکشی‌ها دچار ترک‌های بسیار زیاد می‌شدند. اما استفاده از پودرهای جدید هم به زیبایی کار می‌افزاید و هم دوام و طول عمر بسیار زیادی دارد. در واقع این پودر یک ماده خشک است که از دانه‌های بسیار ریز تولید شده است و انواع مختلفی دارد. این پودر در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شود و هنگام استفاده از آن می‌بایست مطابق با دستورالعمل درج شده بر روی محصول مقدار معینی آب به آن اضافه کرد تا به یک ماده سیال تبدیل شود. این ماده سیال به راحتی در بین بندهای انواع کاشی و سرامیک و یا حتی نماهای سنگی و آجری نفوذ می‌کند و چسبندگی بسیار عالی در این بندها ایجاد می‌کند.

این محصول با توجه به نوع مواد و متریالی که برای ساخت آن استفاده می‌شود به انواع متفاوتی تقسیم بندی می‌شود. به عنوان مثال انواع مختلف پودرهای بندکشی شامل پودرهای آنتی باکتریال، پلیمری، ضد آب، اسیدی و رنگی هستند. از لحاظ نوع کاربرد نیز پودر بندکشی تقسیم بندی‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال پودرهای بندکشی مخصوص آجر، پودرهای مخصوص بندکشی سنگ نما و پودرهای مخصوص کاشی و سرامیک هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند.

نحوه استفاده از هر نوع پودر بندکشی، بسته به مدل آن متفاوت است، اما نکات مهم و کلیدی که برای استفاده از تمام پودرهای بندکشی باید به آنها توجه کرد شامل نکات کلیدی از جمله موارد زیر هستند:

  • برای اجرای بند کشی با استفاده از پودر باید حداقل ۲۴ ساعت بعد از نصب کاشی‌ها عملیات بند کشی را انجام داد و زودتر از آن نباید اقدام به انجام بندکشی کرد.

  • سطح مکان مورد نظر و فاصله بین کاشی و سرامیک‌ها باید کاملا تمیز و از هرگونه گرد و غبار و کثیفی پاک شده باشد.

  • برای بندکشی با کمک پودر باید از کاردک پلاستیکی استفاده کنید.

  • باید نسبت ملات به آب را دقیقاً مطابق با دستور روی پودر رعایت کنید.

  • باید به سرعت هم زدن ملات نیز توجه کنید و با سرعت پایین ملات را مخلوط کنید تا از ایجاد حباب جلوگیری به عمل آید.

  • آبدهی به بندکشی را بعد از ۴۸ ساعت فراموش نکنید.

  • دمای مناسب برای استفاده از پودر بندکشی حدود ۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است بنابراین در دمای سرد و یا هوای خیلی گرم و بالای ۴۰ درجه نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

  • نکات ایمنی حین بندکشی از جمله استفاده از ماسک و دستکش را حتماً رعایت کنید.

نحوه استفاده از پودر بندکشی وستا شیمی

انواع پودر بند کشی

پودرهای بندکشی وستا شیمی اسپادانا در مدل‌های گوناگون موجود هستند؛ بنابراین هر مشتری می‌تواند مطابق با نیاز و هزینه خود بهترین نوع را انتخاب کند. از جمله مدل‌های متفاوت این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پودر بندکشی پلیمری

این محصول از نانو ذرات ریز تشکیل شده است و مناسب برای بندکشی انواع مختلف کاشی و سرامیک است. ترکیب پودر پلیمری با سیمان پرتلند باعث ایجاد یک ساختار کاملاً مستحکم و غیر قابل نفوذ می‌شود.

  • پودر بندکشی رنگی

این نوع پودر در رنگ بندی‌های مختلف، اغلب تا ۲۰ رنگ، تولید می‌شود و بنابراین می‌توان آن را با رنگ بندی‌های مختلف کاشی و سرامیک تطبیق داد. در ساخت این نوع پودر از انواع مختلف افزودنی‌های شیمیایی و رنگدانه‌های معدنی استفاده می‌شود، به همین دلیل نیز ساختار آن بسیار مستحکم و غیر قابل نفوذ است.

نحوه استفاده از پودر بندکشی وستا شیمی

  • پودر بندکشی آنتی باکتریال

پودر آنتی باکتریال برای مکان‌هایی کاربرد دارد که بهداشت محیط در آن مکان‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد و تمام متریال به کار رفته در محیط از نوع آنتی باکتریال استفاده می‌شوند. مواد تشکیل دهنده این پودر باعث جلوگیری از رشد انواع میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها در محیط می‌شوند.

  • پودر بندکشی ضد آب

پودر بندکشی ضد آب برای محیط‌هایی که نم و رطوبت آنها زیاد است، استفاده می‌شود. به عنوان مثال سرویس بهداشتی، حمام و کاشی‌کاری‌های استخری نیاز به عایق کاری قوی دارند و باید بندکشی آنها به گونه‌ای انجام شود که از نفوذ هرگونه رطوبت به داخل جلوگیری شود.

  • پودر بندکشی اسیدی

این نوع پودر برای مکان‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه در مکان‌های صنعتی سیالات و اسیدهای خورنده زیاد هستند، از محصولات بندکشی مخصوص استفاده می‌شود که در برابر اسید و مواد خورند مقاومت بالا داشته باشند. از جمله محصولات عالی و کاربردی برای بندکشی اسیدی می‌توان به چسب اپوکسی اشاره کرد که برای بندکشی انواع مختلف سنگ‌ها، سطوح بتنی، سطوح آجری و کاشی و سرامیک نیز قابل استفاده است.

نحوه استفاده از پودر بندکشی وستا شیمی

قیمت پودر بند کشی

قیمت پودر بندکشی بستگی به نکات متعددی همچون نوع محصول، برند آن، حجم پودر، مکان استفاده آن و کمپانی و شرکت توزیع کننده دارد. به عنوان مثال پودرهای رنگی نسبت به انواع پودر اسیدی یا ضد آب قیمت مناسب‌تری دارند؛ بنابراین شما قبل از خرید محصول مورد نظر خود باید مکانی که قصد بندکشی آن را دارید به خوبی آنالیز کنید تا متوجه شوید چه نوع متریال بندکشی برای مکان مورد نظر شما لازم است. به عنوان مثال اگر قصد بندکشی کاشی و سرامیک آشپزخانه را دارید، هیچ نیازی به خرید چسب اپوکسی یا متریال مخصوص بندکشی اسیدی و آنتی باکتریال نیست و تنها با خرید یک پودر بندکشی پلیمری یا رنگی می‌توانید کار را تمیز و با دوام و با قیمت مناسب تمام کنید. در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوال دیگر در این زمینه کارشناسان وستا شیمی آماده ارائه مشاوره به شما هستند تا در نهایت، محصول را دقیقاً مطابق با نیاز خود انتخاب کنید.

کد خبر 857497

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha